Linda Crans, over de opleiding Synergetisch trainer/coach
‘Het eerste jaar van de opleiding Synergetisch trainer/coach was confronterend en bracht me uit balans. Die onbalans heeft me veel gebracht. Ik ben in gesprek gegaan met mijn ouders, heb oude patronen doorbroken en ben nu steviger en zelfverzekerder als trainer en coach.
Het eerste jaar van de opleiding heeft me in beweging gebracht. Zelfs in de zomer bleven de kwartjes vallen. De trainingen die ik geef krijgen nu meer diepgang en ik breng ook mijn cursisten in beweging!
Confronterend, verwarrend en ontzettend leerzaam!’

Thitia Kremer, over de opleiding Synergetisch leerlingbegeleider
Enorme verrijking van kennis. Inzichten in processen. Uitwerking van persoonlijke blokkades. Stevig vertrouwen op intuïtie. Verruimde en verhelderende blik naar je toekomstdromen. Positivisme en enthousiasme. Veelzijdige deskundigheid.

Rebecca Boelens, over de opleiding Synergetisch trainer/coach
‘De opleiding Synergetisch trainer/coach stelt je in staat om te dealen met je persoonlijk thema waardoor je als coach beter je werk kunt doen. Trainen op gewaarworden was voor mij essentieel om als coach aan de slag te kunnen gaan. Ik ben me nu meer bewust van processen die zich tussen mensen afspelen en probeer daar nu uit te halen wat erin zit.
Ik heb leren voelen in plaats van analyseren. Voelen stelt je in staat om de juiste beslissingen te nemen. Je blijft dichter bij jezelf. Ik maak nu contact met mezelf. Dat stelt me in staat om met anderen beter contact te maken.’

Gerlinde Vogelaar, leerlingbegeleider en docent op het Hanze College, Oosterhout over de training Contextuele gesprekken voeren
‘Het belangrijkste dat ik tijdens de training heb geleerd is hoe groot de invloed is van de loyaliteit van kinderen naar hun ouders en de invloed daarvan op hun gedrag.
En hoe belangrijk het is om altijd eerst een leerling erkenning te geven.
Door te kijken naar wat je zelf van huis uit hebt meegekregen, kan ik dingen beter begrijpen en heb ik ook mijn collega’s beter leren begrijpen.’

Stefan Sanders, docent op het Hanze College, Oosterhout over de training Contextuele gesprekken voeren
‘Door de training ben ik heel erg gaan kijken naar hoe ik omga met leerlingen, wat loyaliteit voor invloed heeft op hoe ze zijn. Ik ben me ervan bewust geworden hoe belangrijk het is om je hoofd leeg te maken, echt open een gesprek in te stappen en leerlingen erkenning te geven’.

Dagmar Ederer, hoofd P&O Reynaertcollege, Hulst, over de training Gesprekken voeren voor leidinggevenden
‘Wat ik heb geleerd is, welke invloed ik heb op gesprekken en hoe mijn eigen verleden daarbij meespeelt.
Ik ben me er bewust van geworden hoe belangrijk het is erkenning en waardering uit te spreken. De trainer was daarbij zeer betrokken, deskundig en respectvol’.

Marjan Thuy, hoofd zorgdocent Reynaertcollege, Hulst, over de training Contextuele gesprekken voeren voor zorgdocenten
‘Ik ben me nog bewuster geworden van de manier waarop ik een zorggesprek voer. En aspecten die daarbij komen kijken zoals meervoudig partijdig zijn en erkenning geven.
Ook heb ik het belang ingezien om zo nu en dan afstand te nemen om inzicht te krijgen in wat er speelt’.

Marlies Martinet, zorgdocent op het Reynaertcollege, Hulst, over de verdiepingstraining Zorgteam
‘Erg zinvol. Ik heb er weer veel van geleerd. Je wordt geconfronteerd met je eigen denken en handelen . Om meer inzicht te krijgen hoe om te gaan met je eigen kracht, is het goed om deze training te volgen’.

Jeanique Everaert, zorgdocent op het Reynaertcollege, Hulst, over de verdiepingstraining Zorgteam
‘Oefenen met acteurs is in deze training zeker een toegevoegde waarde’.

Ilse Kroon-Godschalk, praktijkinstructeur op het ROC Westerschelde, Terneuzen, over de training Docent van nu
‘Ik heb geleerd dat iedereen positieve eigenschappen heeft. Niets is fout!’.

Esther de Callafon, docent op het ROC Westerschelde, Terneuzen, over de training Docent van nu
‘Ik durf nu meer los te laten. Ik probeer niet meer krampachtig de controle te houden, waardoor ik veel meer ontspannen met de leerlingen om kan gaan’.

Anita Verhage, praktijkinstructeur op het ROC Westerschelde, Terneuzen, over de training Docent van nu
‘Klaas jan Terpstra is een super enthousiaste en inspirerende trainer!’.

Marjan Thuy, hoofd zorgdocent Reynaertcollege, Hulst, over de verdiepingstraining Zorgteam
‘Door deze training ben ik me meer bewust geworden hoe je leerlingen kunt begeleiden in perioden dat ze worstelen met zichzelf’.

Nicolas de Groot, docent en mentor op het Reynaertcollege, Hulst, over Klaas Jan Terpstra
‘Hij haalt het beste uit cursisten naar boven en benoemt dit ook’.

Marieke Kwast, docent en mentor op het Reynaertcollege, Hulst, over de mentorentraining
‘Een heel leerzame training die dicht bij jezelf blijft. Fijn dat er niets goed en niets fout was’.

Elke Verboeket, docent en mentor op het Bouwens van der Boijecollege, Panningen, over de mentorentraining
‘Klaas Jan voelde heel goed aan wat er speelde in de groep’.

Suzan Joosten, docent en mentor op het Bouwens van der Boijecollege, Panningen, over de mentorentraining
‘Ik heb geleerd hoe belangrijk het is om iedereen erkenning te geven. Ik heb het meteen kunnen toepassen en gemerkt dat het werkt!’.

Over de training teamontwikkeling op het Dongemond College
Miranda Donkers
Ik heb mijn collega’s beter leren kennen. Wij hebben samen ontdekt op welke manier wij onze leerlingen centraal stellen.
Klaas Jan terpstra is een rustgevende en prettige trainer.

Betty van de Ven
Ik heb meer informatie over personen en we zijn specifieker geworden over onze taken.
Klaas Jan Terptra is een prima en rustige trainer die zich goed kan inleven.

Betty de Lousi
Ik heb veel inzicht gekregen in de standpunten die leven in ons team over ons werk. Er is meer verbondenheid ontstaan.

Wilco, Pieter Zandt

Het belangrijkste dat ik heb geleerd is, dat achter het gedrag van een leerling altijd een verhaal zit.
En reflecteren op mijn eigen geschiedenis en verhaal gaf inzicht in wie ik zelf ben.

Andere deelnemers
Ik weet nu beter wat mijn team belangrijk vindt en wat mijn team over mij vindt.
Ik weet nu meer van mijn collega’s en ik heb ze van een andere kant leren kennen.
Ik heb kunnen laten zien en wat mijn ideeën zijn; het was top.
De doelen van mijn team zijn duidelijker geworden.
De sfeer was prima en veilig. De saamhorigheid is versterkt en het heeft resultaat opgeleverd.
Mijn blik op collega’s is veel positiever geworden.
Het was inspirerend.
Klaas Jan Terpstra is een oplettende en vriendelijke trainer. Hij geeft duidlijke instructies en stelt zich zonder oordeel op.